SDH Přestavlky

 

Hlavní strana

 

JSDH obce

 

Technika

 

Výbava

 

Dotace

 

Zásahy

 

Foto zásahy

 

Historie sboru

 

Současnost

 

Foto sboru

 

Akce sboru

 

Mladí hasiči

 

Odkazy

 

Kontakty

 

Různé

Dokumenty

Mapa

Archiv

Návštěvní kniha

   

 

Technika SDH Přestavlky



Zásahové vozidlo

DA 12 - Avia A 30

Nové značení DA 10 - L 1 MS

 

             

Popis zásahového vozidla

Automobil pro přepravu požárního družstva, přenosné motorové stříkačky a požárního nářadí.
Karoserie je postavena na speciálně upraveném podvozku AVIA 30 (proto v názvu vozidla označení A 30), který vyráběla pražská automobilka AVIA v licenci francouzské firmy Renault-Saviem.
Podvozek je od nákladního vozu AVIA 30, má svařovaný žebříčkovitý rám,teleskopické tlumiče,robustní silenbloky (silné gumové tlumiče),regulátor brzdového tlaku,regulovatelný sklon reflektorů.Motor je uložen nad přední nápravou mezi koly.Zadní náprava je hnaná.

Rozměry
délka ...... 5850mm
šířka........ 2230mm
výška vozidla.....2800mm

Hmotnosti
pohotovostní hmotnost .......4350 kg
užitečný náklad ..... 800 kg
skutečná celková hmotnost...... 5150 kg

Motor - Obsah - 3 319 cm3

Výkon - 58,8 kW

Čerpací zařízení - Čerpadlo - PS 12

Jmen. pracovní tlak - 800 kPa

Výkon - 1 200 l/min

Ostatní údaje

Max. rychlost - 77 km/hod

Spotřeba paliva - 13.5 l/100km

 



Historické vozidlo

DA T 805

Popis zásahového vozidla

Lehký nákladní automobil s pohonem všech čtyř kol. Vůz se vyznačuje velikou světlou výškou (400m) a krátkým rozvorem (2700mm). Tím je velice obratný i v těžkém terénu, kde přemáhá snadno mnoho překážek. Tomu napomáhá i nízká hmotnost (dle typu se pohybuje) kolem 3000 kg, celková pak 5200 kg. Redukce v kolech nemají za úkol pouze zvýšit výšku vozidla, ale i odlehčit namáhání rozvodovek, diferenciálů a převodovek, to vede k úspoře materiálu, hmotnosti a i výkonu motoru. Proto je ve vozidle použit motor o objemu 2,5l a výkonu pouhých 75k. Rok výroby 1953.

Technická data

Výrobce:

Tatra n.p.

 

Kopřivnice

 

Československo

Karoserie:   Podvozková s centrální nosnou troubou, vpředu přišroubovány převodovky s přední rozvodovkou, vzadu zadní rozvodovka. Na pomocném rámu ze dvou podélníků s příčníky namontovaná celokovová budka řidiče, za ní valník. V případě skříňového typu byl rám snížen.

Motor: čtyřdobý zážehový vidlicový (V90°) osmiválec s rozvodem OHV, se suchou klikovou skříní. Kliková skříň, hlava válců a sací potrubí jsou z lehké slitiny

Typ

T603A

Vrtání

75 mm

Zdvih

72 mm

Objem motoru

2545 cm2

Kompresní poměr

6,5:1

Max. výkon

56 kW (75 k) při 4200 ot./min

Max. točivý moment

155 N.m

Karburátor

dvojitý Motorpal-Solex 30 UAAIP - spádový

Chlazení

vzduchem, 2 axiálními větráky poháněnými klínovými řemeny od klikového hřídele s termostaticky ovládanou klapkou za výstupem vzduchu z motoru v zadním nárazníku, mezi válci přisává čerstvý vzduch. Po obou stranách motoru olejové chladiče

Vzduchový filtr

odstředivý s olejovou náplní

 

Zapalování: dynamoakumulátorové s odstředivou regulací předstihu

Elektrická instalace: 12 V dynamo Pal 130W. U rádiovozu montováno dynamo i do pravého větráku

Převodovky: čtyřrychlostní bez synchronizace, řazení zubovými spojkami. Přídavná převodovka dvourychlostní, bez synchronizace, řazení zubovými spojkami

Spojka: suchá jednokotoučová s mechanickým ovládáním

Přední náprava: kyvné polonápravy, s redukcí v kolech

Zadní náprava: kyvné polonápravy, s redukcí v kolech

Pohon: stálý pohon zadní nápravy, přepínatelný pohon přední nápravy, uzávěrky obou diferenciálů ovládané jednou pákou

Řízení: šnekové s dvojitou kladkou

Brzdy:  bubnové, hydraulické, jednookruhové. Parkovací s mechanickým převodem na zadní kola

Pneumatiky: 7,00 x 16

Ráfky: 7,00 x 16

Pérování: torzními tyčemi.

Tlumiče: hydraulické, pákové, dvojčinné

 

Hmotnosti:

pohotovostní:

2 750 kg

 

užitečná:

2 450 kg, v terénu 1 700 kg

 

Rozměry:

rozvor náprav:

2 700 mm

 

rozchod kol vpředu / vzadu:

1 600 / 1 600 mm

 

světlá výška:

400 mm

 

celkové rozměry
(délka x šířka x výška):

4 720 x 2 195 x 2 600 mm

 

Stoupavost:

Rychlostní
stupeň
Přídavný převod

 

 

silniční terénní

 

1 33,3 % 96,1 %

 

2 13,7 % 32,8 %

 

3 6,3 % 16,3 %

 

4 2,9 % 8,9 %

 

Z 24,0 % 60,4 %

 

Max. rychlost: 80 km/h, 70 km/h při plném zatížení

Spotřeba: 24 l /100 km

Objem palivové nádrže: 100 l